ثبت علامت تجاری در ایران

ثبت برند در ایران

تاریخچه ثبت برند و علامت تجاری در ایران

نام تجاری و علامت تجاری عبارت از اصطلاح، نشانه، نماد، طرح یا ترکیبی از اینها می باشد. نام وعلامت تجاری به منظور شناساندن محصولات یا خدمات شرکت ها از یکدیگر کاربرد دارد.نامتجاری در عین حال که یک واژه خاص می باشد و چیزی بیش از یک کلمه نیست اما وجه تمایز با دیگر شرکتهای رقیب می باشد.


شرایط لازم برای ثبت علامت تجاری در ایران

نام برند باید بیانگر کیفیت و امتیازات محصول باشد.

تلفظ برند باید آسان باشد. حد المکان کوتاه باشد.

یک علامت تجاری باید متمایز و مشخص باشد.

ترجمه نام برند یا علامت تجاری به زبان انگلیسی آسان باشد.

باید بتوان علامت تجاری را ثبت کرد و تحت حمایت قانونی قرار داد.


 

 سنجش اعتبار  برند یا علامت تجاری در ایران

وفاداری مصرف کنندگان ایرانی به علامت تجاری و برند

پنداشت مشتری نسبت به کیفیت محصولات آن برند

توجه و حمایت علامت تجاری از جانب مصرف کننده

شناخت مردم از این برند و علامت تجاری

معروف ترین برند های تجاری دنیا

برخی از برترین و معروفترین برندها و علائم تجاری در دنیار : کوکا کولا – سونی – مرسدس بنز – مک دونالد و …

از آنجا که نام و علامت تجاری دارای اعتبار بسیاری است، اگر شرکت تعداد محصولات خود را زیاد کرد می تواند با همان نام و علامت تجاری وارد بازار کند.در برخی موارد ، یک نام تجاری ثبت شده که دارای شهرت بالایی است ممکن است از موسسات مالی وام گیرد که از اهمیت علائم برای موفقیت کسب و کار می باشد.مدت اعتبار ثبت علامت تجاری ده سال از تاریخ تسلیم اظهار نامه ثبتآن می باشد که می توان با پرداخت مجدد زمان آن را تمدید کرد.

نام تجاری یک ایده است. قبل از اینکه نام تجاریتان را بدزدند اقدام به ثبت برند آن بنمایید.

قوانین و مطالب مرتبط با ثبت لوگو و برند در ایران

دلایل حمایت از علائم تجاری  – علایم تجاری    – نام تجاری و ماهیت حقوقی آن   – علائم تجاری و اشکال مختلف آن
    • علامت های تجاری ممنوعدر ایران
    • ابطال ثبت علامت در ایران
    • نقض علامت تجاری گروهی
    • درخواست ثبت علامت تجاری گروهی
    • علائم تجاری گروهی
    • استقلال علائم تجاری
    • علامت تجاری و نام دامنه
    • علامت تجاری و اسامی تجاری
    • علامت تجاری چیست ؟
    • مدت اعتبار ثبت علامت تجاری
    • استفاده عملی از علامت

 

16 Apr 2017